PENGALAMAN LIA TIME CARI KERJA DEKAT SHAH ALAM!

Wednesday, January 30, 2013

me and my partner

hai semua...
sebelom lia nak tulis entry nie...lia nak minx izin gune "aku" la..tau2...><
memang gune aku  nampak kasar tapi...lebih senang...n lia tak de niat nak cakap kasar pon..okay!
ermm..now aku nak citer cket..*ase janggal la pulokks gune perkataan aku...=="
minggu lepas aku pergi shah alam dekat umah makcik aku..aku tinggal dekat sane lebih kurang seminggu lebih la..aku target nak dok sane dalam sebulan cam tue tapi mak aku suroh aku balek...hadushh..sebab tue la aku dok dekat shah alam kejap je...ingat kan dapat berdikari jap bile dok kat shah alam..berdikari tue memang laa berdikari tapi merasai nyer tue sekejap jela..al-maklum lahh..dok kat uma makcik seminggu lebih jea..time first day aku nak g uma makcik aku...banyak perkara yang aku pk..antre nyer...boleyh kea aku dok dekat uma makcik?....boleyh ke aku bekerja dengan makcik?....boleyh ke aku idop berjauhan dengan family aku ngan pakwe aku?...time on the way nak g shah alam uhh...memang aku nga was was same ade nak pegi or tdak..tapi yang paling aku isau bile berjauhan dengan family n pakwe aku..tanpe aku sedari,air mate aku menitis dengan perlahan...tapi papa,mama n adik2 aku tak perasan...nseb baek arr...biase rr...aku pakar dalam cover2 line nie..hikhik..


time kete papa aku lalu dekat depan stesen minyak petronas tempat pakwe aku keje sambilan,aku pandang jea stesen minyak tue sampai tak nampak stesen minyak tue..walaupon time tue ukan shift die..walaupon time tue aku tahu die tak dekat stesen minyak tue..tapi bayang2 die sering aku nampak..haha..al-maklum laa..terlampau rindu kat die..dah 2 bulan tak jumpe..ermm..dalam bape jam kemudian,kete papa sampai dekat kedai makcik aku..n jugak bakal tempat aku kerja..cari pengalaman..yeahh!aku nak rase cari duit sendiri tanpa bantuan parent aku..aku nak rase macam mane nak cari duit sendiri..tapi time kat kedai makcik urhh..papa kate lepak arr jap..makan2..aku kate dalam aty..'ha?makan2?lepak tue okay ag..p makan?sekarang dah pukol bape?dah lewat malam kot!'..korang nak tahu time tue pukol bape?pukol 11 lebih nak dekat pukol 12 a.m.papa aku cakap papa aku nak lepak jap sebab nak tengok bola..haha..memang arr tengok bola..adik2 aku dah pengsan dah..paham tak pengsan urh pe?maksud aku dah tdo la..dah la keesokkan hari nyer dieorang sekolah..kesian adik2 aku..ermm..time papa aku nak balek dah,aku just salam kedua-dua parent aku.pas tue aku terus pergi balek uma makcik naek kereta kawan makcik aku..nak tahu sebab ape aku blahh cam tue je pas salam tangan papa n mama aku?sebab aku takot aku nangis depan pdieorang..time tue aku tak nak jatuhkan ego aku..alahh..mule2 time nak berpisah,memang macam tue.nanti lame2 okay laaa..kan?tapi time dalam kete kawan makcik aku tuhh...air mata aku tumpah jugak akhir nyerr..tapi kejap jea..mane boleyh lame2 nangis..hikhik..lepas dah selamat sampai uma,lepas selesai angkut semua beg2 pakaian aku,aku terus pergi tido sebab ngantok sangat..lagi pon keesokan hari nyer aku dah start keje..so kena bangun awal pagi..keje start pukol 10 a.m.

sekarang aku nak cter keadaan aku time keje kat restoran makcik aku...korang semua nak tahu aku kerja dekat restoran makcik aku berape lame?2HARI jekk!haa...sekejap kan..time first day urhh..okay ag...keje tak elah terase penat ag..tapi bile dah second day..haa...dah mule rase penat..sebab aku keje satu hari...12 jam aku keje..giler tak?serious memang penat r..lepas tue aku dah stop keje ngan makcik aku...keesokan hari nyer aku just dok dalam uma makcik aku jea..sebab aku dah berhenti keje..keesokan hari nyer pulak..aku ajak sepupu aku pergi cari kerja dekat pekan depan uma makcik aku..banyak jugak kedai dekat ctu..so okay gak kalau try mnx keje kat mane2 kedai..time tue..boleyh dikatakan dalam 5-6 buah kedai gak arr aku serbu tanye same ade keje kosong ataupon tdak..sambil wat muke tebal..haha..time aku ngn sepupu aku nak gerak balek uma..kiteorang terjumpe sebuah kedai bakery..n kedai bakery tue pon memerlukan pekerja tambahan..so ape ag..kiteorang try r..kot2 rezeki kiteorang dapat keje dekat ctu...tapi sayang...kedai bakery tue hanye mahukan seorang sahaja pekerja n yg dapat kerja kat kedai bakery tue..ialah sepupu aku..aku tak dapat keje..memang frust rr..so pe ag..aku tekad try cari keje laen..tibe2 aku tergerak aty nak pergi pkns shah alam...semata2 nak cari kerja...dah la first time aku dok kat uma makcik aku..tak biase ag tinggal dekat stu.naek bas sorang2 apatah ag..tapi disebabkan keje punye pasal,aku berani kan diri gak naek bas sorang2 pegi pkns..time kat dalam bas urh,dengan tak pasal2 aku kena ngorat ngan sorang abang nie..tapi aku xlayan..dalam aty aku ckp..'maaf ye bang,,saye dah punya pacar..sory la xlayan..' hoho.. time aku dah sampai dekat pkns shah alam tuhh..

aku tengok banyak keje kosong..ape ag..aku try r tanye ade keje kosong ke tidak??banyak kedai gak arr aku serbu..last sekali aku masok kat satu butik pakaian nie..pakaian die..sume harge..perghh!nak terkeluar jantung aku..beratus2..agak2 r...mahal kot..nama butik tue...PUSAT FESYEN SHAH ALAM.dalam butik tue kebanyakan nye dieorang jual jubah n baju kurung moden..ciez lawa kot ade satu baju kurung moden nie..baju tue kaler oren..ade batu kristal..hee..tapi harge die pon lawa gak..RM299..nak tercekik darah aku bila tengok harga baju tue..ermm..aku try arr tnye kat sorang akak nie ade keje kosong tak?akak tue kate ade..ha?ade??whoaaa....rezeki aku la..lepas aku dah interview n isi borang..wat ape yg patot la..keesokkan hari nyer aku dah start keje..huhu..first day keje kat ctu,memang semangat r..excited..hari2 len,okay r..cume badan terase sakit2 sebab angkat barang,berdiri lame n macam2 r..dah 3 hari aku keje dekat ctu..okay jea..tiba2 time malam tue..mama aku kol..die tanye aku keje dekat mane?aku pon jujo jela yg aku keje dekat butik pakaian dekat pkns shah alam..mama aku punye laa terkejot..last2 mama aku suroh aku balek n berhenti keje dekat ctu..baru 3 hari keje tapi dah berhenti..==" tapi nak wat cam ne..ikot jela cakap mama..tak kan nak melawan lak..aku tahu nape mama aku suroh aku berhenti keje dekat ctu?sebab mak aku risau dengan keselamatan aku..dengan terpakse naek bas sorang2..memang laa mama aku risau lagi2 aku nie perempuan..okay la..xpe..balek nanti aku boleyh cari keje tempat aku walaupon aku tahu mybe susah nak cari keje dekat dengan uma aku..sekarang pon aku nga bercadang nak keje kat tempat pakwe aku kerja..dapat jumpe dy selalu.huhu..hope dapat laa keje dekat ctu..oh ya!sebenar nye aku dapat keje dekat 7eleven tapi aku tolak sebab parent aku,makcik aku n pakwe aku tak kasi aku keje ctu..so okay..aku tolak keje dekat ctu..sekarang nga fokuskan kat tempat keje pakwe aku..insya-Allah aku dapat keje jugak satu ary nnti..amin!

kepada awak yg saya kasihi,saya sayang awak..haha.okay!xde kena mngena pon sebenar nyer..tak de keje!

okay la..rase nyer tue je kot aku nak cter dekat korang..mate aku pon dah ngantok nie..okay la..
wasalam


You Might Also Like

0 comments

drop here your comment.:)