SELAPUT DARA PEREMPUAN !

Saturday, February 09, 2013



Selaput Dara Selaput Dara

hai semua . .
di pagi hari ini , alhamdulillah lia berase teramat happy . tak tahu laa kenapa teramat happy . mybe sebab peristiwa semalam kot . sebab semalam lia dapat jumpe dengan yang tersayang . hikhik . lepas tuu dapat keluar dengan bakal kakak ipar pulak tuu . happy sangat ! haha . *okay . abaikan yang ni . 


tadi lia ade skodeng beberapa blog milik orang laen . saje-saje nak goyang kaki sambil makan angin dekat blog orang laen . bak kate pepatah inggeris , BLOGWALKING . bagi mengeratkan silaturahim sesama blogger . =) and last sekali tadi , lia ade bukak satu blog ni . 


and now lia baru tahu . *dah lama jadi perempuan tapi tak tahu pon pasal ni . ==" . sekarang lia nak share dengan korang segala maklumat yang lia dapat tadi . sharing is caring kan ? okay laa . berbalik kepada tujuan sebenar lia taip-menaip sekarang ni . ermm . korang tahu kan ni entry ape ? kalau tak tahu jugak , cube tengok tajuk dekat atas tuu ye . Terima kasih . T_T


apakah yang dimaksudkan dengan SELAPUT DARA ? selaput dara ialah satu regangan daging nipis seperti bawang yang meregang di pintu masuk lubang faraj . Ia sukar dikenal pasti oleh mata kasar . Sebagai lambang kesucian wanita , dara juga dijaga dengan baik sebelum perkahwinan dan hanya diserahkan kepada suami yang tercinta untuk dipecahkan (dikoyakkan) dengan tusukan zakar semasa jimak malam pertama . 


Ia boleh terkoyak sama ada secara sengaja atau tidak sengaja . suatu hal yang patut diketahui juga , dara boleh juga terkoyak walaupun tanpa melakukan persetubuhan . Istilah GADIS atau ANAK DARA atau BIKIR bermaksud sebagai wanita yang belum berkahwin . walaupun begitu , lelaki mempunyai sifat keegoan . ada yang menolak wanita yang dikahwini apabila didapati bahawa pada malam pertama berjimak dengan isteri nya telah tiada dara . sebenarnya banyak atau sedikitnya darah yang keluar bergantung kepada bentuk dara . Jika air mazi si isteri banyak keluar , maka darah bayu akan bercampur pula dengan air mazi . Jika darah amat sedikit keluar , maka ia tidak dapat dilihat dengan jelas . 


mungkin dara terkoyak sedikit sahaja dan dari itu darahnya juga sedikit . besar kemungkinan suami telah memecahkan dara tapi tidak sedar akan fenomena ini kerana tiada tanda khusus yang dapat dikenal pasti dan kalau pon ada , cuma dari segi kesakitan si isteri . namun ia hanyalah sedikit dan sebentar dan akan hilang dalam keghairahan si isteri . ada juga si isteri yang dara nya bertaut kembali walaupun sudah melakukan persetubuhan dengan syarat si isteri itu tidak melahirkan anak . maka kaitan dara dan kesucian hanyalah adat dan bukan lah merupakan syarat yang sebenar .

and selaput daraa juga mempunyai pelbagai bentuk .

selaput dara Selaput Dara


akan tetapi terdapat beberapa kajian yang mendapati ada bayi perempuan yang lahir tanpa selaput dara . ramai lelaki menganggap seseorang wanita tidak suci sekiranya tidak mengeluarkan darah ketika malam pertama . anggapan ini sebenarnya kurang tepat . perawan atau tidak seseorang gadis itu bukan hanya bergantung kepada selaput dara . tidak semestinya seorang wanita yang tidak mengeluarkan darah ketika malam pertama sudah tercemar kerana selaput dara ini bukan hanya boleh pecah ketika melakukan persetubuhan akan tetapi boleh juga ketika melakukan aktiviti yang lasak seperti bersukan , menunggang basikal dan laen-laen .


selaen itu , selaput dara akan terkoyak juga jika jari hantu ke dalam vagina . ramai gadis yang tak tahu tentang hal ini . lia pon baru tahu . haishh . susah kan kite jadi perempuan . banyak pantang larang yang kena jauhi . nasib laa . kan ? lia dah cukup bersyukur sebab Allah ciptakan lia menjadi seorang perempuan . =)


terima kasih membaca entry lia kali ni . kalau nak tanye ape-ape ,silakan . jangan malu-malu . kita same-same perempuan . =) sampai di sini dahulu . wasalam

You Might Also Like

1 comments

  1. Hai Yaya Awak masih Dara lagi Ke? Kalo girl melancap Adakah Selaput daranya akan pecah?

    ReplyDelete

drop here your comment.:)