INSYA-ALLAH AKU AKAN MASUK KPTM

Friday, May 31, 2013

Assalamulaikum andd annyeonghaseyoo . :) selamat malamm semuaa . Actually malamm ni akuu nakk share somethingg . Petangg tadi akuu keluar jalann2 dengann adil akuu naek basikal . Sajee nakk amekk anginn . Andd thenn nakk sejukkan hati . Nakk hilangkann moodd akuu yangg terlampauu downn sangat nihh . -.- akibat daripadaa apee yangg diee cakapp dekat akuu hari tuhh .
Kalauu bolehh akuu nakk lupekann andd nakk mulekann hidupp baru dengann diee . Lepass tuhh . Timee akuu nakk balekk sebabb dahh nakk gelap lagi ponn akuu puasee . Nakk kenaa hidang makanan untukk berbukaa puasee lagi . Tapi akuu teringat yangg mama akuu suruhh akuu singgahh dekat rumahh jirann akuu suruhh tanyaa khabar andd lepass nihh nak sambungg belajar dekat manee ?
Mula2 rasee malas pulakk tapi takut nanti mama aku membebel so akuu ponn singgahh dekat rumahh jirann aku tuhh japp . Tanyaa la khabar diee . N thenn tanyee diee sambungg belajar dekat manee . Sebelumm tu aku ade tanyee dekat diee . Upu dengan politeknik dapat takk ? Die cakapp laa yang diee tak dapat . So samee nasibb dengann akuu laa . Hihihi . Aku pada mulaa nyaa memangg rasee nak nangis kot *dah nangiss ponn* bila dapat tahuu yang aku tak dapat upu . Akuu rasee macamm dahh patahh semangat nak belajar . Dahh la akuu takk mohonn matrikk . *rugi . rugi*
Lepass tuhh diee cakapp laa yangg diee masukk kptm ( KOLEJ POLY-TECH MARA ) . Kolej ni bawahh mara tauu . Diee dapat dekat ipoh . Wahh . Takk sangkee akuu diee ponn mohon kptm gakk . Akuu adee geng lahh ! Sebabb akuu ponn mohonn kptm gakk tapi coursee akuu dengann diee takk samee . Andd tempat kiteorangg punye study ponn takk samee . Akuu kenaa campakk jauhh dekat alor star . *atoyai*
Dulu timee akuu dapat tahuu yangg akuu diterima masukk ke kptm alor star .. Wooooooo ! Memangg akuu happyy sangat ! Lagi2 akuu dapat coursee yangg akuu minati pulakkk tuhh . *accountancy* akuu punyaa la semangat nakk bagitahuu parent akuu . Bilaa lepas aku dahh bagitahuu , parent akuu macamm takk berapaa berminat jee akuu masukk kptm bilaa dapat tahu yang kptm tuhh swasta . Walaupunn swastaa tapi separuhh jee . Separuh lagi gov. N yang palingg pentingg , kptm under MARA okayyy ! >.<
Bilaa akuu dapat tahuu yang jirann akuu konfemm masukk kptm , akuu rasee sedikit jeless . Yelahh . Mak ayahh diee restu . Akuu nihh takk tahu lahh mak ayahh akuu restu ke tidokk . Hmmm . Dahh puas aku pujuk parent akuu yang aku nak masukk kptm jee . Yelahh . Ramai orang katee rugi kalauu dahh dapat kptm tapi takk masukk . Belom tentu rayuann upu akuu dapat ke takk . Nakk suruhh akuu masukk form 6 ?? Memangg takk laa . Hahaha . *gelak jahat* takk de laa . Akuu bukann nakk hinaa form 6 cumee akuu takk berapaa minat nakk masukk form 6 . Laenn laa kalauu form 6 macamm matrikk . Baruu akuu masukk . Akuu malass nakk pakai baju sekolahh . Hewhewhew . Cukopp lahh sampai form 5 jeaa akuu pakai uniformm sekolahh . *kenyit mata*
Tapi bilaa jirann akuu bagi semangat dekat akuu supayaa try pujukk parent akuu balekk . Ermm . Betul jugakk . Try pujukk balekk . Mybee parent akuu berubah fikirann kee kann ?
N thenn bila akuu balek rumahh . After aku dahh settle bukak puasee . Akuu g jumpee parent akuu dalamn bilik dieorangg . Andd akuu ceritaa laa kelebihann amekk kptm . Akuu ceritaa panjangg lebar dekat parent akuu . Berbelit lidahh akuu nakk share pasal kptm dekat dieorang . Naseb dieorang pahamm . Fuhh ! Kalauu takk buat penat air liur akuu jekk . -.-
Bila mama akuu n papa akuu dah sedikit yakin dengann apee yang aku katekan dekat dieorang . Ermm . Lampu hijau la kot lepas nihh . Tapi mama akuu nakk pergi bincangg dulu dengan parent jiran akuu yang nak masukk kptm tuhh . *nak kaji dengan lebih mendalam pasal kptm lettuw* :D
Bilaa akuu fikirkann balekk . Kalauu nakk tunggu rayuann upu . Ermm . Dengar ceritaa bulann 9 baru keluar . Entahh dapat entahh tidoks yekk ! So rase nyee akuu masukk kptm jelaa kot . :D
Insya-Allah . Okayy laa . Tu je aku nak ceritaa . Bye ♡

You Might Also Like

6 comments

  1. wuuu ! wieya pun same , insya allah .. tapi .. kat kelantan . wuu .. lagi jauh kena campak ..

    ReplyDelete
  2. akak dulu dip kt kptm bangi n now dh nk hbis degree dh kat uitm segamat, johor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhh . Akak ponn ex student kptm . Best takk kak blja dkt kptm ?? :D akak amek course apee ?

      Delete
  3. Akak boleh saya mintak no fon akak... Saya nak contct tnya pasai kptm... Saya tada blog

    ReplyDelete
  4. Akak boleh saya mintak no fon akak... Saya nak contct tnya pasai kptm... Saya tada blog

    ReplyDelete

drop here your comment.:)