DUGAAN YANG TERPAKSA AKU LALUI

Sunday, June 02, 2013

Assalamulaikum andd annyeonghaseyoo . Malam ni adalah malam yang amat pahit untuk aku . Nak tahu kenapa aku cakapp macam tuhh ?? Sebabb aku rasa memang betul2 masa cepat berlalu .

Tup tup sekarang dah 2 jun bersamaan dengan hari ahad . 2 jun adalah tarikh di mana student2 yang dapat tawaran kemasukann ke mana2 universiti untuk first intake . Die . Ye die . Die dapat tawaran kemasukan ke Uitm dekat Arau , perlis dalam course teknologi polimer .

Actually sebenarnyaa rumah kami berdue tak la berapa dekat sangat tapi dalam satu kawasan jugak . Dalam negeri SELANGOR jugak . Tapi jarang jumpa . Haihhh . Andd kini diee sekarangg dekat perlis . JAUHNYA ! Ya Allah . Serius aku nak nangis . :'(

Kenapa kami terpaksaa berjauhan sebegini rupa ?? Jauh nya beratus-ratus kilometer . Andd then die dekat sane selamaa 3 tahun . Ya Allah . Lama nya ! Adakahh aku sanggup nak terima semua ini ?? Selama 3 tahun kami berjauhan . Kalau nak jumpa face to face tu tak tahu bila . Kalau jumpa pon sekali due macam tu kot dalam SETAHUN !! Dugaan apekah ini ?? :'(

Seriously aku rase tersangat la bersyukur sebabb dapat insan yang betul2 banyak bersabar dengan perangai aku yang panas baran ni . -.- dah la penyayang . Hmmm . Aku berharapp sangat die la cinta terakhir aku n seriously aku tak nak orang laen . Walaupun aku ade la tak percaya dekat die . Bukan tak percaya tapi was was laa dengan die sebabb . Hmmm . Aku tak tahu la die msg dengan sape . Dah lama tak check fon die . Takkan la tengah2 malam macam ni ade orang sent msg ?? Ya Allah . Ape aku nak buat sekarang ni ?

Adakahh perlu aku percayakan die 100% ataupun dalam 80% je ?? Aku keliru dengan perasaan aku sendiri . Perasaan sayang ?? Iye . Aku memang sayangkan die . Cinta ? Adakahh aku cintakan die ?? Aku takut nak cintakan die sebabb aku takut satu hari nanti aku dikecewakan ... :'/ rase pahit nya dikecewakann . Seriously rase sakit sangat . SERIK !! Aku dah pernah rase . Hanya tangisan yang menemani ku ketika itu .

Ermm . Kini hanya Allah je tempat aku mengadu . Walaupunn die selalu cakap yang die sayang aku . Die takk mahu kehilangann aku . Andd banyak kali die cakapp yang jangan tinggalkan die . Tapi .. Hmmm . :/ bila die cakapp dekat aku yang die tak nak aku tinggalkan die , terselit perasaan terharu aku dekat situ . 

Aku janji aku memang takkan tinggalkan die . :') cuma aku takut perangai die berubah bila berada dekat tempat orang andd lupekan aku . Aku takut nak hadapi semua tuu . Adakahh hati aku terima tanpa die di sisi aku bila die tinggalkan aku andd bersamaa dengan orang laen ?? Ya Allah . Pahit sangat aku nak lalui semua tu . Adakahh aku setabah orang laen yang dah banyak lalui pelbagai dugaan hidup ??

Malam ni aku betul-betul takk boleh tidur sebabb asyik mengenangkan die dekat sane . Aku tak tahu die buat ape dekat sane walaupun aku tahu yang die pergi sane adalah dengan niat nak belajar sahaja . Entah la . :'/ aku keliru dengan perasaan aku sendiri . Aku rase tak berapa nak tenteram hati ni apabila mengenangkan die yang sekarang berada dekat tempat orang walaupun die tu lelaki tapi perasaan risau tetap ada di hati . Hmmm :'/

Okayy laa . Aku rase tu je kot aku nak luahkan untuk malam ini . Sory laa sebabb malam ni dekat dalam entry ni jiwang pulakk . Sory eyhh . Aku just nak share masalah aku dekat dalam blog selaen aku mengadu dekat Allah . :'/

Tabahkan lah hati ku dalam mengharungi segala dugaan daripada-Mu .

Okayy laa . Papai ♡ ︶︿︶

You Might Also Like

2 comments

drop here your comment.:)