NAFSU . TAHANLAH KAU DARIPADA BELI BLOUSE2 TU .

Thursday, June 20, 2013

Assalamualaikum andd annyeonghaseyoo . :) actually aku nak bagi tahu something . ermm . kalau uoolss semua nak tahu , aku ni jenis yang suka sangat shopping online terutama blouse . ya Allah . memang suka sangat lahh . memang dah jadi tabiat . kalau nampak baju yang cute2 aje , memang nafsu nak beli tu membuak-buak . tapi tu dulu . sekarang aku kena tahan nafsu aku . dah laa aku akan sambung belajar lepas nihhh so banyak kena pakai duit . ermm . DUIT . DUIT . DUIT LAGI . haishh

but tadi aku ade jugak usha-usha blouse dekat kedai online yang selalu aku beli . memang pelanggan setia kedai tu laa aku ni . huhu . now die dah update pelbagai baju baru . semua baru masuk stok . OMG ! banyak yang cantik-cantik kodd . ermm . *jatuh hati laa pulak* but insya-Allah satu hari nanti aku akan miliki jugak baju yang aku target nak beli tuhh . niat aku nak beli baju tu just satu aje . nak pakai mase belajar nanti . nanti ade time aku pakai baju kurung andd ade time aku just pakai seluar slack dengan blousee sahaja . :) insya-Allah aku akan jadi perempuan yang simple sahaja ketika belajar . bak kata mama , "akak dekat dalam kelas , just pakai baju yang simple-simple jee . tak payahh nakk lawa2 . akak pergi class aje pon yee ." yelahh mama . *kene perli dengan mama*

yelahh . aku pergi class pakai simple2 aje . mama ni tahu laa anak mama ni suka berfesyen sejak melangkah ke alam remaja nihh . :p tapi tak salah kan mama ?? janji anak mama ni pakai pakaian yang sopan andd yang paling penting menutup aurat . ye takk ?? actually aku tak sedia lagi sebenarnyaa nak menyesuaikan diri jadi budak asrama balek setelah sekian lama duduk dekat rumahh jee . dahh setahun lebih tinggalkan asrama but kini akan kembali mendiami asrama balek . tak nak sadis pulak aku . huhu

but insya-Allah bila kewangan aku dah stabil nanti , aku akan beli jugak blouse yang aku nak tu sementara stok masih ada laa . kalau dah habis stok tu . REDHA jela . antara blouse yang aku berkenan :-









semua ni antara blouse yang 'bakal' aku beli nanty . insya-Allah . lagi pon aku bakal digelar student ipt pulak lepas ni . tiap-tiap hari mesti keluar daripada asrama . tiap-tiap hari ade class . so kalau boleh aku nak pakai baju yang berlainan . andd aku punya pilihan baju pon semua nya longgar , tak de ketat2 , and bawah punggung . nak tahu sebab ape aku syok sangat nak beli semua baju ni ??

sebab price die . >.< price die tak boleh tahan . jarang aku jumpa baju harganya murahh yang amat . naseb baek aku jumpa kedai online ni . kalau tak , memang ketinggalan zaman laa aku . huh ! nak tahu price die ?? semua baju yang dekat atas tuhh rm29 je uoollsss ! murahh kan ?? ade banyak kedai aku jumpa . jenis kaen , bentuk , corak n yang laen2 sama dengan baju-baju dekat atas nihh tapi semua nya . mak aii . harga die . tak nak mahal lak . ade yang rm35 . ade yang rm40 . buat ape kite order and beli baju yang mahal sedangkan ade baju yang sama jenis tapi dengan harga yang sangat murah kan ??

kawan aku yang bakal study satu course andd tempat yang same dengan aku selalu cakap . "weyhh alia . kau dah packing baju ke belum ?? tinggal lagi bape hari je nihh . kau punya baju kurung and blouse kau mesti banyakk yang lawa-lawa kann ?? untungg laa !" . die tak habes2 . senang jee kalau nak cari baju yang lawa2 . but now kau akan jadi sekepala dengan aku , study pon dengan aku so semua rahsia fashion maksud aku macam mana nak pilih baju yang lawa-lawa kan , aku akan bagi tahu . hehe . nanti lepas nihh shopping sakan laa kau nampaknye kann ?? heee . shopping shopping jugak . tapi kena pandai jimat duit . banyak sangat dah ni kena guna duit sejakk dah sambung belajar . al-maklum lahh . dah tua dah umur nihh . bakal masuk umur 18 tahun pada bulan 8 ni . tak sabar !! nak celebrate dengan alep andd kengkawan . huhu . aku actually masih buntu tak tahu nak bagi hadiah ape dekat alep . befday die sebenarnya dah lepas tapi aku takk bagi die hadiah lagi . ciann die . any idea takk nak bagi hadiah apee ?? hihi . tolong yekk !
okayy laa . aku rase tuu je kodd malam ni aku nak kongsi dalam blog comel ni . 

jumpa lagi pada next entry . kbai

wasalam ~ ;D

You Might Also Like

0 comments

drop here your comment.:)