Playgirl ??

Sunday, September 08, 2013

Assalamualaikum semua :)

hari ni bagi aku antara hari yang tak best sebab hari ni aku kena balik asrama . hua hua hua :'( okay . forget it ! now ermm . aku nak share something .


Ustaz Azhar Idrus pernah cakap , 'wanita yang suka melayan ramai lelaki tidak sesuai untuk dijadikan isteri ...'

so maknanya playgirl lhaa tu kan ?? habis tu kalau 'lelaki yang suka melayan ramai perempuan tu ? layak ke untuk dijadikan sebagai suami ??'

aku rasa statement due2 tu same sahaja . sebenarnya aku tak paham dengan lelaki ni . kenapa susah sangat nak percaya yang pasangan die betul-betul setia dekat die ?? 

and one more thing .. kalau nak pasangan tu setia dekat die , die sepatutnya haruslah jauhkan diri daripada melayan mana-mana perempuan . tapi ni sebaliknya . macam mana pasangan nya nak setia dengan die ??

takkan hanya pasangan die sahaja yang setia terlampau , tak layan mana-mana lelaki , hanya layan die seorang sahaja , hanya die sahaja yang selalu dijadikan tempat meluahkan perasaan , masalah , selain Allah  sedangkan si die melayan ramai perempuan and bukannya hanya melayan pasangannya sahaja . adakah ini yang dinamakan adil ??

bila pasangannya start melayan lelaki lain , tahu pulak ade perasaan marah . tapi die tak sedar ke yang die melakukan perbuatan yang sama ??

perempuan tak suka diabaikan . seriously tak suka diabaikan lagi-lagi diabaikan oleh boyfriend die sendiri . #fakta

kalau die terasa diabaikan , die akan mula cari lelaki lain . 

tapi aku setakat ni tak de rase nak cari lelaki lain sebab hati aku kosong untuk menerima mana-mana lelaki selain die . 

adakah aku ni playgirl ?? sedangkan aku dah betul-betul setia . aku menjaga pandangan daripada pandangan mana-mana lelaki . aku juga tundukkan pandangan jika di satu tempat itu ada ramai sangat lelaki . and aku juga jaga aurat aku daripada mana-mana lelaki yang berada disekelilingku . aku betul-betul setia . aku tahu aku ini dah dimiliki . tapi takkan hanya aku sahaja yang terasa sudah dimiliki sedangkan die pulak macam mana ??

adakah rasa perkara yang sama ?? aku siap nyanyikan lagu 'sempurna' lagi dekat die . aku tahu suara aku tak sedap . tapi sekurang-kurangnya aku nyanyi . aku buangkan segala rasa malu yang ada dalam diri aku semata-mata mahu buktikan dekat die yang aku sayang die , setia dan mahu menjaganya . tapi adakah die perasan semua itu ??

yaa . aku sedar aku ni tidak lhaa perfect . tidak lhaa baik mana . tapi sejahat-jahat aku , aku setia . aku dah paham ape itu erti setia . yaa . aku sayang die . sayang sangat . adakah die sayang aku ?? ataupun aku hanya syok sendiri sahaja ?? aku pon tak tahu . hmmm . tapi yang aku . tengok daripada cara die yang die tak sayang aku . tengok cara lhaa . entahh lhaa . aku pon tak ttahu . ikodd firasat aku jee .

ya Allah . aku redha . aku redha dengan ketentuan-Mu . jika kami ada jodoh , perjodohkanlah kami . kau jangan lah pisahkan kami berdua . sesungguhnya aku amat mencintainya . lindungilah die dari segala kecelakaan dan jauhilah die dari segala kemungkaran . ampunkanlah segala dosa-dosa nya . Amin amin amin !




You Might Also Like

0 comments

drop here your comment.:)